loading...

vertap

vertap

بازدید : 264
11 زمان : 1399:2

خواص چاي بابونهگياه بابونه يكي از قديمي ترين و پرمصرف ترين گياهان دارويي مهم در جهان بوده و براي انواع گوناگوني از كاربردهاي درماني به صورت چاي و يا مصرف خود گياه پيشنهاد شده است.چاي بابونه، مشتق شده از گل بابونه، طلايي و خوش طعم است و مزه ميوه اي دارد.اين گياه دلپذير ،بيماري هاي مختلف مربوط به سلامتي مانند؛ اختلالات روده اي و معده، اضطراب، بي خوابي، زخم هاي دهان و خيلي چيزهاي ديگر را درمان مي كند.در اين بخش از سلامت نمناك ليستي كامل از خواص وفوايد چاي بابونه را مطرح مي كنيم.

خواص چاي بابونه
خواص و فوايد دمنوش و چاي بابونهخواص درماني چاي بابونه (دم كرده گل بابونه) براي تقويت سيستم ايمني بدن مفيد است و عفونت هاي ناشي از سرماخوردگي را از بين مي برد. براي رفع گرفتگي هاي عضلاني و نيز گرفتگي هاي قاعدگي در زنان مفيد است. چاي بابونه مسكني فوق العاده براي سردرد، ميگرن، دندان درد و دردهاي عصبي است. اختلالات يائسگي را برطرف مي كند. درد شكم را تسكين مي دهد و براي درمان كمردرد مفيد است. به عملكرد بهتر كبد كمك مي كند. براي درمان روماتيسم به كار مي رود.بابونه براي پوست، مو و سلامتي مفيد است.اما خواص و فوايد آن بيشتر از اين موارد است ، مواردي كه در ادامه اين بخش از سلامت نمناك خواهيم گفت.
خواص چاي بابونه براي پوست1. پاك كننده طبيعي با چاي بابونهچاي بابونه داراي خواص شگفت انگيز، آنتي اكسيدان، پاك كننده ها و خواص مرطوب كننده است و يك درمان موثر براي مراقبت از پوست مي باشد.
دمنوش بابونه و پوست
خواص حيرت انگيز چاي بابونه براي پوست2. سرعت بخشيدن به روند بهبودي با چاي بابونهچاي بابونه ،با خواص عالي بهبود مي بخشد و فرآيند بهبود زخم هاي جزئي را تسريع و همچنين آنها را ضد عفوني مي كند.
در ابتدا توسط يونانيان، مصري ها و رومي ها به عنوان يك زالو شفا دهنده براي درمان زخم ها مورد استفاده قرار مي گرفته است.
3. تاثير چاي بابوه در سفيد شدن طبيعي پوستچاي بابونه براي سفيد كردن طبيعي پوست عالي است. كمك مي كند تا روشنايي چهره شما افزايش يابد و باعث مي شود كه تابش آن آشكار شود. منافذ را باز مي كند و پوست را تميز مي كند، به لكه هاي پوستي و زخم هاي التهابي نيز كمك مي كند.
4. چاي بابونه رطوبت پوست را تسكين مي دهدبا توجه به خواص آنتي اكسيداني و تسكين دهنده آن، چاي بابونه در تسكين دهنده سوزش پوست و اگزما بسيار موثر است.
5. چاي بابونه به مبارزه با آكنه كمك مي كندمعجزه جادويي آن ؟آنتي اكسيدان هاي قدرتمند است كه به شما كمك مي كند تا در برابر آكنه و گريز مبارزه كنيد. و بسيار حيرت انگيز عمل مي كند.
مزاياي چاي بابونه
معجزه ي چاي بابونه براي جوش و آكنه 6. چاي بابونه پوست را از آسيب هاي راديكالي محافظت مي كندخسارات راديكال آزاد، يكي از عواملي است كه به عنوان عامل اصلي پيري زودرس در نظر گرفته مي شود.
چاي بابونه از پوست محافظت مي كند و به حفظ جذابيت جواني شما به مدت طولاني كمك مي كند.
7. كاهش پوف زير چشم
قرار دادن كيسه هاي چاي بابونه خنك زير چشم به كاهش پوف چشم كمك مي كند. همچنين خستگي چشم را تسكين مي دهد.
8. اسكراب طبيعي صورت با چاي بابونههنگامي كه با پودر شير مخلوط مي شود، چاي بابونه به داشتن بدن عالي و اسكراب صورت كمك مي كند.
سلول هاي مرده، سلول هاي زيرپوستي را خشك مي كند و سلولهاي زيرين را نشان مي دهد.
خواص درماني بابونه
چاي بابونه اسكراب طبيعي و مرطوب كننده پوست
9. مرطوب كننده پوست با چاي بابونهدر صورت مصرف منظم، چاي بابونه به تغذيه و رطوبت پوست شما كمك مي كند. همچنين مي توانيد بابونه را در دستور العمل هاي زيبايي خانگي خود استفاده كنيد، تا مزاياي زيبايي آن را بدست آوريد.
10. رفع خستگي و بي حالي چشم با چاي بابونهچاي بابونه را مي توان به بسته هاي پلاستيكي كوچك يا به كمپرسورها يا حتي به داخل كابين يخ تزريق كرد و روي چشم هاي خسته براي درمان سياهي چشم و يا فرو رفتگي زير چشم استفاده كرد. ظرف پنج دقيقه ظرف چاي بابونه را روي چشم خود نگه داريد و سپس با آب سرد شستشو دهيد.
مزايا و خواص چاي بابونه براي مو چاي بابونه براي مراقبت از مو نيز بسيار مفيد است.
بهترين مزاياي نوشيدني گياهي چاي بابونهرنگ مو و درخشندگي مو را غني مي كند.شستشو با چاي بابونه فورا موجب روشن شدن موها مي شود. اگر با حنا تركيب شود، موهاي طبيعي را درخشان مي كند.با استفاده از چاي بابونه به عنوان شستشوي نهايي، شامپاين طلايي خيره كننده را به موهاي قهوه اي اضافه مي كند.همچنين مي توانيد از چاي بابونه به طور منظم براي تميز كردن موها در يك بازه زماني استفاده كنيد.جلوگيري از شوره سر با بابونهبابونه نيز در جلوگيري از شوره سر و خارش پوستي بسار موثر است.
خواص دمنوش بابونه
چاي بابونه براي جلوگيري از شوره سر و روشن كننده موفوايد سلامتي چاي بابونه1. آرامش اسپاسم عضلاني با چاي بابونهبابونه داراي خواص ضد اسپاسم و ضد التهابي قوي است كه در درمان زخم معده و گرفتگي روده موثر است.اين چاي، همچنين مسائل روده را كاهش مي دهد و به گاز و نفخ تسكين مي دهد.چاي بابونه دو بار در روز با مشكلاتي مثل سندرم روده تحريك پذير، گاستروانتريت، تهوع، گرفتگي و آنفولانزاي معده مبارزه مي كند.2. رفع گرفتگي هاي قاعدگي با چاي بابونهچاي بابونه به عنوان يك راه حل تسكين دهنده براي اسپاسم قاعدگي شناخته شده است، زيرا ماهيچه هاي رحم را آرام مي كند و به گرفتگي عضلات كمك مي كند. و باعث افزايش سطح گليسين مي شود كه به كاهش اسپاسم عضلاني نيز كمك مي كند.
3. كاهش درد زخم معده با چاي بابونهچاي بابونه هنگامي كه به صورت منظم مصرف مي شود، مي تواند درد زخم معده را تسكين دهد اگر از تشكيل سنگ معده رد شويد، چاي بابونه مي تواند از اصلاح سنگ ها جلوگيري كند.
طرز تهيه چاي بابونه
چاي بابونه موثر در درمان زخم معده4. افزايش ايمني بدن با چاي بابونهبابونه داراي خواص ضد باكتريايي است كه از سرماخوردگي و سرفه جلوگيري مي كند و در برابر عفونت و بيماري هاي مرتبط با باكتري محافظت مي كند.
بنابراين، ايمني بدن فرد افزايش مي يابد. مصرف چاي ،شما را در مقابل ميكروب هاي مختلف محافظت مي كند.
5. چاي بابونه سطح گلوكز در بدن را حفظ مي كندچاي بابونه كمك مي كند تا سطح قند خون را حفظ كند و به همين دليل به كنترل ديابت نيز كمك مي كند. شما مي توانيد با پزشك خود براي دوز مورد نياز چاي بابونه مشورت كنيد.
6. درمان هاي هموروئيد با چاي بابونهمصرف چاي بابونه باعث آرامش اعصاب در بدن مي شود، همچنين به درمان هموروئيد كمك مي كند.
7. چاي بابونه سندروم روده تحريك پذير را درمان مي كندهنگامي كه از سندرم تحريك پذير روده رنج مي بريد، چاي بابونه باعث كاهش گرفتگي هاي معده مي شود. همچنين تشكيل گاز و نفخ در دستگاه گوارش را كاهش مي دهد و به شما كمك مي كند ،تا از سوزش سر دل و اختلالات معده خلاص شويد.
8. درمان سندروم و تحريكات پوستي با چاي بابونهچاي بابونه يك درمان عالي براي درمان تحريك و ساير عوارض پوستي است. فقط پنبه را به چاي بابونه يخ زده بماليد و آن را روي مناطق حساس به آلرژي قرار دهيد. وقتي كه داخل بدن مصرف شود، چاي مي تواند كل سيستم را خنثي كند و به شما كمك كند از علائم آلرژيك خلاص شويد.
9. با چاي از ميگرن خلاص شويدبابونه گياه شناخته شده در درمان است و در درمان ميگرن و سردرد مفيد است. يك فنجان چاي بابونه داغ مي تواند به شما كمك كند از سردرد فوري خلاص شويد.
ميگرن
براي تسكين درد ميگرن چاي بابونه بنوشيد10. چاي بابونه باعث خواب مي شودچاي بابونه يك درمان عالي براي اختلالات بي خوابي است. خواص آرام بخش ملايم به شما كمك مي كند سريعتر و بهتر بخوابيد.
مصرف منظم چاي بابونه مي تواند به شما كمك كند خواب خوبي داشته باشيد و مي تواند باعث تسكين خواب راحت شود.
براي مصرف چاي بابونه مراقب باشيد مصرف همزمان بابونه با داروهاي ضدانعقاد، بنزوديازپين، وارفارين، سيكلوسپورين و به طور كلي داروهاي رقيق كننده خون و... و همچنين الكل ممنوع است. مصرف بابونه در بارداري و شيردهي در برخي افراد با آلرژي همراه است و بايد از مصرف آن در اين دوران اجتناب شود. استفاده از بابونه ممكن است به طور نادر باعث ايجاد واكنش هاي خفيف آلرژيك شود و در صورت مصرف بيش از اندازه، علائمي چون سردرد، زخم دهاني، ورم چشم، تهوع و استفراغ و تعريق زياد ايجاد كند.نكات مصرف چاي بابونه
خواص و فوايد شگفت انگيز چاي بابونه نوشيدني گياهيچگونه چاي بابونه را در خانه تهيه كنيمچاي بابونه را مي توان در خانه با چند مرحله ساده آماده كرد.
قوري چاي خود را با ريختن آب جوش به داخل آن و سپس چند تكه سيب گرم كنيد و آن را با يك قاشق چوبي له كنيد.برخي از گل هاي بابونه را به آب جوش اضافه كنيد.روي قوري را بپوشانيد و آن را به مدت چند دقيقه رها كنيد.چاي را صاف كنيد و مقداري از آب ليمو يا عسل را براي اضافه كردن طعم و مزه اضافه كنيد.مصرف يك فنجان چاي بابونه معطر مي تواند يكي از بهترين چيزهايي باشد كه مي توانيد براي خود انجام دهيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 315
  • بازدید کلی : 12170
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی